dinsdag 2 juli 2013

Kokos koekjes

Recept van de week
Ik lag net 5 minuten in bed toen ik overeind schoot van schrik. Ik was vergeten mijn blog te schrijven! Hoe het heeft kunnen gebeuren, echt geen idee. Ik heb het recept opgezocht. Ik heb er over nagedacht. Ik heb de computer aangezet... maar ik heb het niet geschreven. Vandaag dus een iets verlaat recept van de week....

Kokos koekjes 
(Maakt 24 koekjes)




Benodigdheden:

150 gram bloem
150 gram suiker
175 gram kokos
4 eiwitten


Werkwijze: 

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Doe alle ingredienten in een kom en mix met een lepel totdat het goed gemengd is.

Bekleed een bakplaat met bakpapier.

Stop het beslag in een spuitzak met een stervormig spuitje. 
Als het deeg wat stug lijkt om te spuiten heb je twee opties; je kan balletjes rollen en die licht aandrukken op de plaat om zo mooie ronde koekjes te krijgen. Of voeg wat melk of room toe aan het beslag totdat het smeuig is, begin met 2 eetlepels. 

Spuit rondjes met een diameter van ongeveer 5 cm en ongeveer 2,5 cm hoog. Ze rijzen niet dus wat je nu ziet is wat je krijgt als ze gebakken zijn.
 


Doe de kokoskoekjes in de oven totdat ze licht bruin zijn. Ongeveer 15 minuten.
De binnenkant moet nu nog een beetje smeuig zijn.


Haal ze met bakpapier en al van de plaat en laat ze op een rooster (of je aanrecht als dat kan) afkoelen.

Wil je graag nog smeuigere koekjes, bak ze dan op 200 graden ongeveer 10 minuten.
Wil je graag hardere koekjes, bak ze dan op 150 graden ongeveer 25 minuten.

Maak er iets moois van!

Recept aangepast van een recept van Sourcy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...