donderdag 22 augustus 2013

Zwart wit Disney Cake Pops incl How To

 


Met een cake pop bestelling waar ik zelf mocht kiezen hoe ze eruit zouden zien, heb ik me heerlijk uitgeleefd. Ik wilde zwart wit Disney Cake Pops maken van de Fab 4 (sorry bij mij zullen het nooit de Beatles zijn) maar met een kleur accent. Jammer genoeg had ik geen blauw of groene fondant in huis en kon ik dus geen kleur geven aan goofy en donald duck. Ik vind ze zo trouwens ook leuk. Mickey moet de volgende keer rode knopen hebben denk ik, voor herkenbaarheid. Minnie vind ik goed gelukt. De pops zijn alleen wel 2 keer zo groot als ze hadden moeten zijn... Ik kan de grootte nog niet zo goed inschatten bij het rollen van het deeg. Goede oefening met leuk resultaat :)

Update: Ik had dit eventjes snel gepost en zal nog wat extra details geven voor als je ze zelf wilt maken.

HOW TO:

Deze cake pops zijn gemaakt om zo suikervrij mogelijk te zijn en niet al te moeilijk.

De vulling is suikervrije honing gember cake verkruimeld en vermengt met witte chocolade ganache. Hiervan heb ik (te grote!!) balletjes gedraaid, ze een beetje ingerold met tarwemeel zodat ze niet te erg plakte en met gele wilton candy melt stokjes in geplakt.

Daarna heb ik de cake pops in een eirekje gelegd waar ik plastic folie overheen had gedaan, en in de vriezer gezet. Zo blijft de ronde vorm goed behouden en kan je ze makkelijk in de vriezer zetten. 
Ze zijn na 15 minuten (maar langer mag ook hoor) goed hard, en dus makkelijker om mee te werken. 
Ik heb ze toen allemaal eerst in getempereerde witte chocola gedoopt, waarna ik er bij de helft oortjes op heb geplakt. Een kwart heb ik neer gezet op een stukje bakpapier want dat werden de Goofys.

De oortjes had ik gemaakt uit stukjes chocola waar ik met een appelboor rondjes uit heb geboord. Als de chocola niet te dun of dik is, gaat dit perfect! Door de bevroren pops heb je eigenlijk geen kans dat de oortjes er af vallen voordat de chocola is gestold want dit gaat razend snel. Je moet dan ook de oortjes er gelijk op plakken als je een pop hebt gedoopt in de chocola. (ipv chocola kan je ook mini marshmallows gebruiken. Let wel op dat de verhoudingen kloppen)

Voor Mickey Mouse wilde ik eigenlijk van die goude balletjes gebruiken als knopen. Ik had ze ook al klaar gezet maar was compleet vergeten ze erin te duwen gelijk met de oren. En ja, toen was het al te laat.... Maar dat is dus een hele goede en makkelijke optie, in plaats van proberen er rondjes op te tekenen.

Na het dopen in de witte chocola heb ik alle pops in een houder gezet en in de koelkast gedaan om uit te harden. Ondertussen heb ik bruine chocola getempereerd. (Zie mijn How to, als je niet weet hoe dat moet.)

Mickey, Minnie en Donald heb ik voor de bovenste helft in chocola gedoopt, en Goofy de onderste helft. Minnie kreeg meteen twee hartsnoepjes op d'r bolletje als strikje. Simpel maar effectief. Hierna heb ik met een lollystokje de stipjes op Minnie's jurk getekend en de lijntjes op Goofy.

Mickey Mouse heeft stipjes van Wilton Candy melts, in geel. Ik vind dat spul niet zo lekker en moeilijk om mee te werken en raad je daarom sterk aan om er gewoon balletjes voor te gebruiken.

Donald's mutsje en strik, en Goofys hoedje zijn van fondant maar zouden ook uit marsepein kunnen natuurlijk.

Ze waren heel lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...