vrijdag 21 februari 2014

Allemans reality leven


Wie is Badr Hari? En waarom is hij toch zoveel in het nieuws?? Ik heb gemist waarom dat toch elke keer zo'n grote kop geeft op nu.nl. Hij heeft geweldsmisdaden gepleegd in het uitgaansleven van Amsterdam. Dat opzich lijkt me niet bijzonder, dat gebeurt elk weekend. Is het omdat hij bekend is? Ik kende hem niet, maar nu wel...
Het doet me een beetje denken aan de berichten over Tanja Nijmeijer. Alleen het bericht dat er een Nederlander bij de FARC zat, vond ik nieuwswaardig. Waarom zouden we ons druk maken om een vrouw die vrijwillig bij een guerilla bewegen zit. Is dat alleen omdat ze Nederlander is? En als je vecht voor een ander land, ben je dat dan nog wel...
Zo is er best vaak nieuws te lezen dat meer onder schandalen, roddels, en sensatie nieuws valt. Maar dat is schijnbaar de trend van vandaag. Mensen zijn meer geinteresseerd in de levens van anderen, misschien om hun eigenwaarde op te krikken? We zijn zo druk bezig met anderen. Facebook, twitter, reality series, Adam zoekt Eva... Een dating show op een eiland, naakt. Waarom? Ik heb mijn vriend, de vader van mijn kind, gewoon ontmoet tijdens het uitgaan. Spontaan. Ik kon niet op facebook checken wat voor geweldige of verschrikkelijke dingen hij deed. Ik kon onze profielen niet matchen om te zien hoe goed we overeenkomen. En ik had hem zeker niet naakt gezien op de eerste date... Gelukkig, je moet toch wel een beetje klikken qua persoonlijkheid vind ik. 
Nederland van Alleman. Dat is nou een leuk programma. Vijftig jaar geleden maakte Bert Haanstra een film over Nederland. Niemand bijzonder gewoon de Nederlanders van toen. Het programma kijkt naar het verschil tussen toen en nu en hoe erg het veranderd is. En dat is best wel erg. We zijn vrijer, vooral als vrouwen en hoewel we schijnbaar seks kunnen hebben met iedereen en alleman, hebben we gemiddeld minder seks per week dan toen. Relaties gaan sneller uit, 1 op de 3 getrouwde stellen gaat weer scheiden en 1 ouder gezinnen zijn veel voorkomend. Mannen doen minder moeite, vrouwen ook. Jammer is dat. In plaats van al die programmas op tv opzoek naar de liefde, Boer zoekt vrouw, man zoekt russin, adam zoekt eva, dating in the dark, the undateables en nog zoveel meer, zie ik liever dat mensen energie stoppen in relaties en contact maken in het echte leven. Laten we ophouden met reality kijken op tv, laten we onze eigen reality eens leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...