dinsdag 4 februari 2014

Eat a skinny person: receptloos

Misschien is het maar goed dat we een week overslaan....

Mijn twee maanden oude hakmolen is stuk. Terwijl ik mijn nep nutella recept probeerde te maken met ongemalen hazelnoten draaide die helemaal door. Mocht er nu een cartoon-achtig beeld in je hoofd ontstaan van een rondstuiterend keukenapparaat waar, onder grote witte wolken gestaag vanalles af valt totdat er alleen een paar boutjes, moertjes en gebroken glas van over blijft, dat is het dus niet. Het ding is letterlijk doorgedraaid waarbij de overgang van motor naar mes nu glad is. Zucht. Made in China.
Nu heb ik geen recept voor vandaag.

Ik wilde aan de gang met de suikervrije marsepeinfondant maar helaas. Daarna wilde ik een red velvet cake met natuurlijke rode kleurstof maken maar ik was vergeten karnemelk te kopen. Vroeger had ik dan gewoon melk met een eetlepel azijn gebruikt maar we drinken sinds kort geen melk meer. Dus... nu heb ik niks.
The BEST Red Velvet Cake Recipe ~Easy, Homemade, Moist with Southern Flair~
De cake van Divas can Cook leek mij wel wat.

Ik ben ook nog vergeten om een foto te maken van de donut-achtige oliebollen die mijn Marokkaanse buurvrouw op een ontzettend onhandig moment langs kwam brengen met de mededeling dat ze nu koffie kwam drinken. Met een schreeuwende baby in mijn armen die niet wilde slapen, een onopgeruimd huis en een afspraak buiten de deur in het vooruitzicht, probeerde ik haar zo vriendelijk mogelijk weer naar de deur te werken. Ik, de antropoloog, heb over het algemeen weinig moeite met onNederlandse gebruiken maar ongevraagd mijn huis binnen stappen, voelt toch als een ongewenste invasie in mijn private space. Nadat ik met veel sorrys haar de trap af zwaaide, heb ik mij nog dagen schuldig gevoeld. Het weggooien van haar vettige hap vol met ingredienten die ik probeer niet meer te eten hielp ook niet om dat gevoel weer kwijt te raken... Ik dacht morgen met mijn blog recept traktatie langs te gaan, maar die heb ik dus niet...

http://www.vegadutchie.nl/wp-content/uploads/2011/08/donuts.jpg
Het waren ook echt Marokkaanse donuts... net zoals op dit plaatje.

Zsm hoop ik een nieuw hakding te hebben zodat ik alsnog een recept kan posten. Misschien heeft een van jullie een recept dat je wilt delen? Iets dat snel te maken is... Niemand zegt dat het wekelijkse recept van mij moet zijn :)

Prettige week en tot vrijdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...