dinsdag 2 september 2014

De meest geweldig heerlijke worteltaart glutenvrij en zonder toegevoegdsuiker met cream cheese frosting

Mijn dochtertje is bijna 2 en dat vierde we dit weekend. Natuurlijk hoort daar een lekkere maar ook leuke taart bij. Ze is helemaal gek op Iejoor, de ezel uit Winnie de Poeh dus die kwam op de taart. Ik wilde alleen niet teveel tot geen suiker. Op internet vond ik een paleo-recept voor worteltaart. Geen toegevoegd suiker, glutenvrij en (op de frosting na) zuivelvrij. De recensies waren lovend en mijn verwachting van de taart was hoog. Hij zou smeuïg zijn en smaken alsof er wel suiker in zat. Het heeft het waargemaakt! Heerlijke taart!

Ik heb alle ingrediënten gepureerd om te voorkomen dat kinderen de stukjes niet zouden lusten en dit werkte perfect. Zelf houd ik niet zo van gember dus de verse hoeveelheid had ik gehalveerd. Achteraf gezien zou ik dat niet hebben gedaan. Ik denk dat het de smaak toch wel ten goede komt. De enige andere wijziging die ik zou maken is de hoeveelheid citroensap halveren. Het maakte de taart naar mijn idee iets teveel aan de zure kant. Verder niks aan te veranderen!!
De taart is een paar dagen goed ingepakt in plastic (pe geen pvc!) houdbaar in de koelkast. De frosting heb ik er de dag van serveren opgesmeerd.
Je vindt het recept HIER, wel in het engels maar het is makkelijk genoeg.


De Iejoor heb ik een paar dagen voor het feestje uit fondant gemaakt en als cake topper erop gezet. Ik had eeyore plaatjes gegoogled als referentie en DEZE onleesbare maar met redelijke plaatjes tutorial gebruikt.

Een van de oren moest ik er vlak voor serveren weer aanplakken en de staart is gebroken na de tijd maar hij is nog steeds leuk ;)
Ik had het idee om over te gaan op fimoklei om cake toppers te maken. Helaas na een beetje research kwam ik erachter dat de weekmakers eruit lekken als je het op de taart zet. Niet echt fijn. So much for that idea. Maar fondant is ook leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt! Mocht je een vraag hebben dan wordt deze zo snel mogelijk beantwoord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...